wtorek, 23 grudnia 2014

Organize your closet!

How to organize your closet in 4 simple steps!

I think everyones have had that kind of moments when you standing in front of you closet, thinking where did I put my favorite shirt or jeans? No way to find.. After that you decide to wear something else.... And finally you realize you have nothing else to wear... Step 2 and 3  wouldn't even happened if you had found that shirt! This is way a organized closet is so important.
Today I will present you 4 simple steps to make you love your closet even more.


Step1:  Get Rid Of Your Old Clothes.
Donate, giveaway or throw out the clothes that you don`t wear, they just taking up space in your closet.

Step 2: Find Your Own Storage Solutions

Learning how to use your closet space wisely is important, however it’s not as important as being realistic about the actual space you have to work with. Choose what you want hanging and what should be folded. Don`t hang your sweaters if you don`t have enough space for dresses. 

Step 3: Group items in your closet by category: Shoes, Blouses, T-shirts, Cardigans, Sweaters, pants, shorts, skirts etc.

Step 4: Start Organizing
As you can see on the pictures below, my closet is organized by color. I think this is the most easy and nice looking way to give your closet a second life. 
There are many ways to organize, the most important is to find you own way and stick to it.


Czyli jak zorganizować garderobę i nie zwariować!

Mam często takie dni kiedy nie mam co na siebie włożyć, znaczy mam ale po prostu nic mi nie pasuje. Co wtedy robię? Hmm najpierw spokojnie później się wściekam a na koniec mam ochotę iść na zakupy... Brzmi znajomo?
Ale od niedawna znalazłam na to zloty środek. Próbuję po prostu mieć porządek.
Dobrze zorganizowana i poukładana garderoba/ szafa zaoszczędzi nam złego wizerunku ale tez czasu. Bo ile z nas ma ten problem kiedy z rana musisz szybko wyjść a dzień wcześniej zapomniało się przygotować ubrania? Jeśli to do pracy to jeszcze jest łatwo ale co z ważniejszymi spotkaniami?
Tak więc bardzo ważne jest aby wiedzieć gdzie co leży tak aby szybko skompletować strój.

Poniżej zdjęcie mojej garderoby a jeszcze niżej kilka porad co i jak aby uzyskać taki efekt.



Jeżeli twoja garderoba jest niepoukładana i wygląda tak jakby przeżyła explozje co najmniej kilku bomb naraz. To bardzo ważny jest krok 1. Dla tych co nigdy nie przeglądali swojej garderoby (a są tacy uwierzcie mi!)  równie ważny jest ten krok.

Krok 1 : Powyciągać wszystko i przeglądnąć. Przez przeglądanie mam na myśli to że wyrzucamy wszystkie rzeczy w których już nie będziemy chodzić, czyli stare, podarte za duże bądź za małe...
Te które nadają się jeszcze do noszenia możemy zawsze oddać bliskim albo oddać na cele charytatywne resztę radze wyrzucić.  I jedna złota rada : nie siedzimy 24/7 w domu więc tysiące ubrań typu "po domu" nie będzie nam potrzebne.

Krok 2: Przeglądamy pustą szafę zadając sobie kilka prostych pytań. Jaką dysponujemy powierzchnią, ile jest miejsca na wieszaki, ile mamy pólek, szuflad itp... Dzieki temu szybciej wybierzemy gdzie i jakie grupy ciuchów mają się znajdować. Nie ma sensu wieszać swetrów jeśli mamy za mało wieszaków i miejsca na sukienki. Ważne też aby szafa była czysta i nie osiadał na niej kurz.

Krok 3: Grupowanie ubrań, czyli swetry do swetrów, kurtki do kurtek a spodnie do spodni...ważna jest tez długość naszych ubrań. Najlepiej jeśli długie rzeczy typu sukienki, kurtki, tuniki, znajdują się na wieszaku. Najlepiej je posortować od najdłuższych do najkrótszych modeli. 

Krok 4: Ten najfajniejszy :) czyli wybieranie jednego schematu i trzymanie się jego. Ja wybrałam kolory, u mnie w szafie wszystko jest posortowane kolorystycznie. Dzięki czemu ja w niej odnajduję się najlepiej. Jasne kolory na górze, czarne na dole. Kurtki i sukienki na dłuższych pólkach.
Można też poukładać wszystko według innych schematów jak np: style, praca-wolne chwile, lato-zima a nawet według rodzaju tkaniny :) Wyborów jest naprawdę dużo także każdy na pewno znajdzie jeden dla siebie. Ja oczywiście polecam układanie kolorami, nie tylko ułatwia odnajdywanie ubrań ale tez jest mile dla oka :)









9 komentarzy:

  1. Szafa idealna! Ja przyznaję że do tej pory nie zaprojektowałam swojej garderoby i tym sposobem mam, lekko mówiąc, bałagan. Ale cóż, mówi się że szewc bez butów chodzi… :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Really helpful tips! With an organized wardrobe life is much better :)

    Thank you for your pleasant comment on my blog. You have a beautiful blog and now I wonder if you want to follow each other?

    xx from Germany/Bavaria, Rena
    International Giveaway: Christmas Surprise with Self Interest
    www.dressedwithsoul.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Boska garderoba :) marzę o takiej :) ja mam 3 szafy sprzątam układam, odnajduję ciuchy o których zapomniałam ale i tak nie mam się w co ubrać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czad! modelowa garderoba. Coś pięknego. Gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
  5. świetna! Super organizacja. Marzy mi się taka garderoba!

    OdpowiedzUsuń
  6. garderoba rewelacja -marzy mi się taka :)

    OdpowiedzUsuń