piątek, 23 stycznia 2015

White asparagus soup

Hi! Today I want to share my easy recipe for asparagus soup, it takes only 30 min to make it.
Peel off and cut in to pieces one big potato, one carrot, each asparagus. Put it in a pot with boiling water. Add the white part of a leek, and your favorite herbs and spices you can also use a stock cube.  Warm oil or butter in a small pot or saucepan until hot. Add onion, saute until it`s soft and translucent. After that put it in the pot with the vegetables, if the vegetables are cooked, you just mix it in a blender and here is your soup. Easy right?

Ostatnie czasy kiedy wracam z pracy mam ochotę na coś ciepłego, domowego, niezbyt pracochłonnego...wtedy na pomysł wpadają mi najróżniejsze zupy. Tym razem chciałam wam pokazać mój przepis na zupę krem z białych szparagów. Jest prosty, szybki, nie zawiera wymyślnych składników i co najważniejsze jest smaczny i zdrowy.
Do garnka z gotującą się wodą dajemy dużego pokrojonego w kostkę ziemniaka, marchewkę (przed miksowaniem można ją wyciągnąć aby uniknąć lekko żółtawego koloru), pora (białą część), obrane i pokrojone szparagi. Ziół dodaję to co lubię i mam pod ręką np świeży koperek czy pietruszkę. wszystko razem gotujemy. Na patelni na masełku przysmażamy jeszcze tylko cebulkę, którą później wlewamy do garnka z warzywami. Opcja z podsmażaną cebulka nadaje charakteru zupie ale dla tych co mają mało czasu i bez zupa nadal jest smaczna. Gdy warzywa są już ugotowane, miksujemy wszystko razem i viola! Cały proces nie zajął nam nawet 30 minut.
Swoją drogą, zawsze zastanawiałam się jak takie proste połączenie może być smaczne? Przecież człowiek naogląda się tych wszystkich programów kulinarnych, tych trudno dostępnych i tak wyjątkowych składników że prostota wydaję się przy tym nie smaczna. W Belgii w kraju w którym mieszkam już całe życie, zupa to tak jak dla nas drugie danie, musi być. Tutaj zupę robi się naprawdę z wszystkiego i z wszystkim. Czasem myślę że jest tylko jedna reguła " nie ważne co masz w lodówce, dodaj to do garnka, ugotuj, przypraw i zmiksuj".  Bo kiedy w Polsce najwięcej je się zup na bazie mięsnego bulionu tak tu nie jest to aż tak istotne.  Zupy przy których moja babcia pokręciła by głową że zdumienia są tu na porządku dziennym, tak jak np zupa z sałaty masłowej czy zupa orzechowa. Oczywiscie znajdą się też i takie przepisy po polsku, ale umówmy się że nie jest to coś, co jedlibyśmy codziennie i nie zaserwowalibyśmy np przy jakiejś ważniejszej kolacji.

















20 komentarzy:

  1. Szparagi w każdej postaci to świetny wybór.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystko wygląda wspaniale :)
    Będę bardzo wdzięczna za pomoc - kliknięcie w link choies w moim ostatnim poście:)
    http://kasjaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. ślicznego masz bloga :)



    http://roxanneagnes.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam szparagi w każdej postaci. Niestety teraz w Polsce raczej trudno dostać świeże, a ze słoika to nie to samo.
    Dzięki za odwiedziny na moim blogu :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bardzo apetycznie :) My polecamy dodać jeszcze kalafior i ziemniaki- krem z białych warzyw smakuje obłędnie! Kremy (pewnie u nas nieco cięższe, bo tak jak wspomniałaś- przygotowywane na bazie bulionu) są idealne na chłodne zimowe popołudnia- "zapychają" i bardzo rozgrzewają ;).
    Jeśli nie próbowałaś to koniecznie przygotuj krem z marchwi, dyni, pora, cebuli.... Właściwie chyba można z wszystkiego ;) Aż się rozsmakowałam...
    Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
  6. Cieszę się że udało mi się trafić na Twój blog,
    może wzajemna obserwacja? http://jessicaa-fashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. matko…ale narobiłaś mi smaka!

    OdpowiedzUsuń
  8. LOVE THE LOOK ON YOU.I start my mornings with stretches and affirmations :D Nice flat lay! if you like my blog..Latest Fashion Trends

    OdpowiedzUsuń
  9. Jej! Wygląda to niebiańsko pysznie :) chętnie spróbuję tej zupki w domu :-*

    OdpowiedzUsuń
  10. Ewelina
    Pierwszy raz u jestem u Ciebie i bardzo przyjemnie. Zdjęcia bardzo ładne a zupka wygląda naprawdę smakowicie. Sama ostatnio mam małego fioła na punkcie zup i kremów po zakupie blendera, ale muszę przyznać, że ze szparagów jeszcze nie próbowałam. Będę zaglądać.
    Pozdrawiam Ania (Londyn)

    ---------------
    http://london-lavender,com

    OdpowiedzUsuń
  11. Przyjedz i zrób biednej głównej studentkce w czasie sesji :( odwidziewcze się jak juz będę lek wet xd

    OdpowiedzUsuń
  12. wygląda pysznie :))

    Pozdrawiam, correct-incorrect (nowy post)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zdjęcia znów zachwycają :) ale... zupa z sałaty? jak to możliwe?:D

    www.two-more-bloggers.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ładny blog. Może wspólna obserwacja? Jeśli tak to ty zacznij i napisz mi twój link w kom i że teraz moja kolej ;)
    http://blogmoimzyciem.blogspot.com/
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Oo świetny pomysł. Ja ostatnio właśnie eksperymentuje sobie w kuchni ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Oo świetny pomysł. Ja ostatnio właśnie eksperymentuje sobie w kuchni ;)

    OdpowiedzUsuń