poniedziałek, 23 lutego 2015

Lentils soup



Hi today a quick post about lentils soup. There all a lot healthy benefits of lentils. They help to reduce cholesterol, reduce the risk of heart disease, prevent constipation and other digestive disorders, stabilize blood sugar, contain fiber, folate and vit.B1 and many many other good things.
The recipe is very easy, the are a lot of different recipes on the net. I prefer to choose the ones who are not that difficult to make. In my recipe you find for 1,50 liter stock: 200 g red lentils, 1 onion , 2 potatoes, 1 big carrot some parsley and some dill. The onion must be fried with butter and must be added to the stock at the end, when the potatoes and carrot are already cooked. When you like a creme soup than you can mix everything in a blender.

                                                                         xxxx

Dzisiejszy post będzie o zupie z soczewicy. Mało osób je zupę z soczewicy, a przecież soczewica jest bardzo zdrowa i smaczna. Dlaczego tak jest? Myślę że odpowiedz jest prosta, ludzie w domach nie przyrządzają nowych dań, zazwyczaj jest jakaś stagnacja, gotujemy tylko z takimi produktami co znamy i które lubi nasza rodzina. W Polsce soczewice nie jest aż tak znana jak np w innych krajach ale to nie znaczy że nie powinniśmy eksperymentować. Na zupę najlepsza jest soczewica czerwona, są oczywiście jeszcze żółte i zielone odmiany ale najsmaczniejsza jak dla mnie jest jednak czerwona. Zupę z soczewicy robi się naprawdę prosto. Dla tych co niewiedzą jakiego smaku się spodziewać to napiszę od razu że jeśli lubicie zupy typu krem z ziemniaków, brokułów czy grochu to i ta przypadnie wam do gustu, jej smak jest podobny do ziemniaka i grochu i jest bardzo subtelny. Na około 1,50 -2,00 litrów bulionu (może to być bulion warzywny ale może to też być zwykła woda, bulion warzywny robi się sam :) ) dodaję 2 średnie ziemniaki i 1 dużą marchewkę wszystko obrane i pokrojone w kostkę. Dodaję też liść laurowy i kilka ziaren ziela angielskiego. Zasada jest taka że można dać wszystkie przyprawy i zioła jakie się lubi, bo kto ci tego zabroni we własnej kuchni :P .  Oczywiście wszystko jest na oko, u mnie w domu ma być smacznie a nie przepisowo więc gdy woda się zagotuje dodaję około 300 gram czerwonej opłukanej soczewicy. Miedzy czasie obieram jedna cebulę, którą później podsmażam na patelni na masełku. Gdy ziemniaki i soczewica są ugotowane dodaję podsmażona cebulkę. Na koniec dodaję jeszcze mały koncentrat pomidorowy i 2 łyżeczki słodkiej papryki. Wszystko gotuję się jeszcze chwileczkę na małym ogniu i ostatecznie miksuję zupę aby uzyskać konsystencję kremu.
Zupę najlepiej podawać z ćwiartką cytryny i świeżymi ziołami. U mnie w domu musi być do tego również bułeczka albo chlebek posmarowane oczywiście masłem z ziołami :)

Cieszę się że w końcu udało mi się kupić takie ładne miseczki na zupę :) od dawna już takich szukałam.










                                                                     xoxoxo

29 komentarzy:

  1. Kupiłam jakiś czas temu zieloną soczewicę, bo jestem ciekawa jej smaku... ale jakoś tak mi ona nie po drodze... no i boję się, że jak już cokolwiek z nią zrobię, to nikt nie będzie chciał tego jeść :P

    OdpowiedzUsuń
  2. wszystko jest takie cudowne <3

    ____________________________
    fashion stylish look of sale
    WWW.JUSTYNAPOLSKA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  3. pięknie przygotowałaś stół. To prawdziwa uczta, moc przy takim zasiąść:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zupa prezentuje się wybornie !!! Do tego piękna aranżacja:))) Z chęcia bym taką zupkę zjadła, gorzej z resztą domowników...
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki tym pięknym zdjęciom zupa wygląda bardzo apetycznie, nie jadłam, ale spróbuję zrobić. Zapraszam na wpis makijaż krok po kroku http://malfashioninails.blogspot.com/2015/02/makijaz-do-stylizacji-wieczorowej-krok.html pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Już kilka razy jadłam zupkę z soczewicy, więc wiem, że jest bardzo smaczna:)
    Zdjęcia, które zrobiłaś są śliczne;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zupy z soczewicy jeszcze nie jadłam ale przy tak ślicznie nakrytym stole zjadłabym nawet gdyby mi nie smakowała ;)
    Bardzo fajne te miseczki do zupy :)!

    OdpowiedzUsuń
  8. oj u Ciebie zawsze tak ładnie :) a zupka wygląda bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja zawsze chętnie jadam zupę z soczewicy, a Twoje danie pięknie się prezentuje!

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny przepis i ciekawe fotki. Może zrobię sobie taką zupę bo ostatnio dużo próbuje kuchni wegetariańskiej. Polecam burgery z soczewicy.

    OdpowiedzUsuń
  11. Czuję się rozpieszczona tymi zdjęciami :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy nie jadłam soczewicy :) ostatnio pokochałam czarnuszkę :D

    OdpowiedzUsuń
  13. nigdy nie jadłam tej zupy ale chyba przez to że w naszym kraju nie jest bardzo popularna

    http://jzabawa11.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Lubie wszystkie strączki :) W zupnym wydaniu również :)

    Wiesz, że którejś wiosny spacerowałam po Twoim mieście i było to naprawdę cudne przeżycie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. That looks so yummy thanks for sharing
    Kisses

    OdpowiedzUsuń
  16. Looks so delicious!
    xx

    http://losaway.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Soczewica cały czas mnie kusi, ale również przeraża. Piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Hehe u mnie na blogu dziś o daniu z soczewicy :) Także zgrałysmy się tematyką. Zupy jeszcze nigdy nie próbowałam, ale już dodałam do ulubionych i będę eksperymentować w najbliższym czasie.

    Pozdrawiam Cię Ania G.
    http://london-lavender.com

    OdpowiedzUsuń
  19. a ja lubię zupę z soczewicy i poznawać nowe smaki ale jest rzeczywiście mnóstwo domostw gdzie sie nie eksperymentuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Czerwona soczewica jest idealna na zupę, ja ją najbardziej lubię z mleczkiem kokosowym, imbirem lub nasionami kolendry. Orientalna odsłona soczewicowej jest u nas na stole serwowana bardzo często.
    Soczewicowej mówimy głośne TAK! Nowe miseczki faktycznie bardzo ładne :)

    OdpowiedzUsuń
  21. O jak fajnie :) u Ciebie zawsze jakiś ciekawy i prosty pomysł na obiad :)))

    OdpowiedzUsuń
  22. Zupę z soczewicy znam i bardzo lubię...przepis bardzo podobny z ta różnicą, ze ja dodaje jeszcze połowę jabłka ze skórką.. później blenduje wszystko razem...

    OdpowiedzUsuń