wtorek, 21 kwietnia 2015

Garderoba


 Dzisiaj powtórka z porządków zimowych tylko teraz są letnie... czyli dlaczego zawsze cieszy mnie wyciąganie letnich ciuchów na wierzch a chowanie tych zimowych... Ahhh happy bo już cieplutko się zrobiło, nawet lepiej się z rana wstaję.
Dla przypomienia dodaję post który był jednym z moich pierwszych i jak dotąd najbardziej oglądanych postów... dla tych co nie odwiedzają moich najstarszych postów na pewno będzie nowością. No i oczywiscie będą zdjęcia mojej garderoby więc dalszy ciąg oglądania mojego mieszkania. Dla tych co nadal się zastanawiają to urządziłam dom sama, bez pomocy dekoratora wnętrz :D i muszę przyznać że jak na mój pierwszy dom to dosyć dobrze mi wyszło... ale nadal jest dużo rzeczy które bym już teraz przerobiła....

Teraz kilka porad jak mieć garderobę i utrzymywać ją w porządku:



Krok 1 : Powyciągać wszystko i przeglądnąć. Przez przeglądanie mam na myśli to że wyrzucamy wszystkie rzeczy w których już nie będziemy chodzić, czyli stare, podarte za duże bądź za małe...
Te które nadają się jeszcze do noszenia możemy zawsze oddać bliskim albo oddać na cele charytatywne resztę radze wyrzucić.  I jedna złota rada : nie siedzimy 24/7 w domu więc tysiące ubrań typu "po domu" nie będzie nam potrzebne.

Krok 2: Przeglądamy pustą szafę zadając sobie kilka prostych pytań. Jaką dysponujemy powierzchnią, ile jest miejsca na wieszaki, ile mamy pólek, szuflad itp... Dzięki temu szybciej wybierzemy gdzie i jakie grupy ciuchów mają się znajdować. Nie ma sensu wieszać swetrów jeśli mamy za mało wieszaków i miejsca na sukienki. Ważne też aby szafa była czysta i nie osiadał na niej kurz.

Krok 3: Grupowanie ubrań, czyli swetry do swetrów, kurtki do kurtek a spodnie do spodni...ważna jest tez długość naszych ubrań. Najlepiej jeśli długie rzeczy typu sukienki, kurtki, tuniki, znajdują się na wieszaku. Najlepiej je posortować od najdłuższych do najkrótszych modeli. 

Krok 4: Ten najfajniejszy :) czyli wybieranie jednego schematu i trzymanie się jego. Ja wybrałam kolory, u mnie w szafie wszystko jest posortowane kolorystycznie. Dzięki czemu ja w niej odnajduję się najlepiej. Jasne kolory na górze, czarne na dole. Kurtki i sukienki na dłuższych pólkach.
Można też poukładać wszystko według innych schematów jak np: style, praca-wolne chwile, lato-zima a nawet według rodzaju tkaniny :) Wyborów jest naprawdę dużo także każdy na pewno znajdzie jeden dla siebie. Ja oczywiście polecam układanie kolorami, nie tylko ułatwia odnajdywanie ubrań ale tez jest mile dla oka :)






                                                                          xoxoxox

49 komentarzy:

  1. Jestem chomikiem, nie jest tak łatwo przejrzeć i się rozstać ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. jeju, chciałabym mieć taką śliczną garderobę *.* jest cudowna.... a ile ubrań, no zazdroszczę :3
    id o tego ten idealny porządek i harmonia... taaak.... to coś czego w mojej szafie brakuje :D super piszesz, genialny blog, obserwuję, chętnie poczytam twoje posty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej ale mnie to cieszy! Dziękuję ci bardzo!

      Usuń
  3. nice post as always :)

    http://www.itsmetijana.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Super te zdjęcia, u mnie taki porządek by się długo nie utrzymał :D Dobry praktyczny poradnik, garderoba wygląda świetnie :)
    http://sloiczeknutelli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie również porządek nie gości cały czas... a niestety bo fajnie by było :)

      Usuń
  5. Och marzy mi się osobny pokój na garderobę ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. O maaaamo 😍 piękna garderoba! Zazdroszczę pozytywnie ☺

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna garderoba ! Zazdroszczę i to bardzo :) Ład i porządek musi być :D

    OdpowiedzUsuń
  8. O rany! w życiu nie miałam tyle ciuchów. A garderoba niczego sobie, fajna :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobry pomysł z układaniem ubrań kolorami. Świetna garderoba:) Pozdrawiam i życzę miłego dnia:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zazdroszczę Ci garderoby - jest świetna:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Garderoba cudowna :). Ja niestety za dużo kupuję, szkoda mi się rozstać niektórymi ciuchami i dokładam co miesiąc coś nowego:). Średnio robię porządki co 1.5 m-ca, ale mając taką garderobę na pewno bym się uporządkowala :).

    OdpowiedzUsuń
  12. Tylko pozazdrościć garderoby :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Great post
    would you like to follow each other?
    I'll follow back after it

    www.miharujulie.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Zazdroszczę takiej garderoby :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Niesamowicie jest u Ciebie, tak królewsko, na wysokim poziomie (i połysku). Bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  16. masz piękną garderobę :)

    OdpowiedzUsuń
  17. o matuchno ? masz taką garderobę ? na prawdę ?
    wygląda cudownie ! marzenie każdej kobiety :) !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak! Tak ! Jest moja :D Ale wciąż za mała....

      Usuń
  18. Wow, Twoja garderoba robi naprawdę ogromne wrażenie, bardzo mi się podoba Twój pomysł na nią i posegregowanie wszystkiego według kolorów :)

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Wow! So nice!
    xx

    http://losaway.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Zazdroszczę wszystkim co mają duże garderoby. Ja mam mało miejsca, a proporcjonalnie z wzrostem dzieci jest go coraz mniej :( Mam nieco inny schemat układania i wieszania a mianowicie np. wszystkie spódnice obok siebie, koszule, spodnie etc :) Tak że szukając kolejnych elementów garderoby idę do określonej części szafy :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Zazdroszczę tej garderoby :) Chciałabym taką mieć :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Zazdroszczę Ci tej Twojej garderoby!

    OdpowiedzUsuń
  23. Zazdroszczę Ci tej Twojej garderoby!

    OdpowiedzUsuń
  24. Urzekła mnie Twoja garderoba !!! Przyznam, że marzę o takiej i takim w niej porządku:)))
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  25. Jaki porządek. ;] Piękna garderoba.

    OdpowiedzUsuń
  26. Jaka cudowna garderoba i ile rzeczy! <3

    OdpowiedzUsuń
  27. Marzy mi się taka garderoba ;) jak narazie muszę też poukładac w szafach ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Cudną masz garderobę, ale i pięknych ciuszków całą masę :))
    Ja mam zrobione 3 duże szafy wnękowe ( jedna ogromna, prawie 5 m długości ) i uwielbiam je, mieści się w nich wszystko :))
    Pozdrawiam cieplutko, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Cudną masz garderobę, ale i pięknych ciuszków całą masę :))
    Ja mam zrobione 3 duże szafy wnękowe ( jedna ogromna, prawie 5 m długości ) i uwielbiam je, mieści się w nich wszystko :))
    Pozdrawiam cieplutko, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  30. oj taka garderoba by mi się przydała ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. świetna garderoba ! ;)
    Zapraszam w wolnym czasie do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  32. świetna garderoba ! ;)
    Zapraszam w wolnym czasie do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Pięknie! Ja układam funkcyjnie : sukienki do pracy, kostiumy, koszule, i weeknedowe bluzki i bluzy....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To również bardzo fajny system :) Ja zazwyczaj noszę ciemne rzeczy do pracy więc można powiedzieć również iż trochę korzystam i z twojego systemu ;) Pozdrawiam!

      Usuń
  34. Ślicznie, taki porządeK. ;)) Uwielbiam gdy wszystko ma swoje miejsce w szafie.

    OdpowiedzUsuń
  35. Ślicznie, taki porządeK. ;)) Uwielbiam gdy wszystko ma swoje miejsce w szafie.

    OdpowiedzUsuń
  36. Ja również jestem tą szczęśliwą posiadaczką garderoby w domu, choć moja jest o połowę mniejsza ;) Ale itak to moje ulubione pomieszczenie :) niestety nie rozstaję się z ubraniami prawie nigdy... to wszystko składuję,chomikuję i nie potrafię inaczej ... takie babskie skrzywienie ;) Piękne zdjęcia naprawdę miło popatrzeć :) Będę wpadać :) Pozdrawiam Joanna.

    OdpowiedzUsuń
  37. zazdroszczę garderoby :)
    chociaz należę do osób,które w szafie mają kilka ubrań to i tak mi jej brakuje!
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  38. Jak pięknie poukładane, wszystko ma swoje miejsce:)))

    OdpowiedzUsuń
  39. Cudowna i świetnie zorganizowana :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Ja mam problem z wyrzucaniem rzeczy a ciągle kupuję nowe. Mam szafę większą niż Twoja a i tak się nie mieszczę :P W przyszłości zamierzam sobie zrobić garderobę to może w końcu będzie miejsce :D Też lubię ciuszki poukładane kolorami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Heh! Ja w swojej również się już nie mieszczę... A mam jeszcze jedną zamykaną 1,20m szeroka aż do sufitu i już nie wspomnę o komodzie na bieliznę :D 3 szuflady i dalej za mało :D ohhh ciekawe czy kiedyś zrobią taką garderobę żeby każda kobieta miała jeszcze wolne półki... Ale apetyt rośnie w miarę jedzenia więc pewnie i tak szybko by się zapełniły :D Pozdrawiam :)

      Usuń
  41. Przepiękna i uporządkowana garderoba Super sprawa
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  42. wow rewelacja ! garderoba moje mazenie ! a twoja wyglada cudownie
    super porady <3
    zaobserwowałam i zapraszam do mnie :*

    OdpowiedzUsuń