środa, 16 września 2015

Kwitnąca Herbata


 Herbatę każdy codziennie pija.. (no prawie każdy)... U mnie na blogu już nie raz pokazywałam wam że herbata nie musi być nudna i zwyczajna. Była herbata z róży, miętowa...A teraz przyszedł czas na herbatę kwitnącą... Jest to rodzaj zielonej herbaty gdzie "krzaczek" ręcznie zwijają aż powstanie kulka. Gdy zalejemy tą oto kulkę wrzątkiem kulka stopniowo zacznie się przeistaczać w kwiat. W Chinach taką zaparzoną herbatę podaje się tylko ważnym gościa aby wyrazić swój szacunek. w smaku ta herbata przypomina zwykłą zieloną herbatę ale ma jednak coś w sobie wyjątkowego...
(Na zdjęciu powyżej można zaobserwować jeszcze dwie osobne kuleczki)

Oczywiście takie kuleczki najlepiej prezentują się w przezroczystym dzbanku na herbatę lub w dużym przezroczystym kubku lub szklance. Warto dodać do tego np cukier w kryształkach na patyczku... efekt u gościu wtedy jest murowany :)


  





Niestety ja nie posiadam dużego szklanego dzbanka na herbatę więc u mnie kwiat miał za mało miejsca aby w pełni rozkwitnąć. Poniżej zdjęcie znalezione na internecie jak taki kwiat wygląda w całej swojej okazałości.



28 komentarzy:

  1. Uwielbiam kwitnące herbaty! Nie tylko ze względu na ich wyjątkowe walory smakowe, ale również wizualne. Aktualnie mam w domu Lichi Plum - to odmiana białej herbaty o bardzo subtelnym smaku.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie piłam takiej herbaty, ale przyznam wygląda pięknie i zapewne tak smakuje :)
    Pozdrawiam, M.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie herbatki i pije je od czasu do czasu, zdjęcia wyglądają jak z jakiegoś katalogu :) Super !

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam kiedyś o tej herbacie, fajnie, że mogłam zobaczyć jak to wygląda :) Cukier na patyczku wygląda bardzo efektownie :)

    MonyikaFashion >klik<

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam taką herbatkę kwitnąca ale czekam na specjalną okazję, by pięknie ja podać o zaparzyc. Herbaty uwielbiam wszelakie. Codziennie pije rano. Ale i czasem przez calyvdzien chodzę z kubkiem i popijam. Owocowe, czarna, zielona. Pięknie u ciebie. Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam taką herbatkę kwitnąca ale czekam na specjalną okazję, by pięknie ja podać o zaparzyc. Herbaty uwielbiam wszelakie. Codziennie pije rano. Ale i czasem przez calyvdzien chodzę z kubkiem i popijam. Owocowe, czarna, zielona. Pięknie u ciebie. Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam taką herbatkę kwitnąca ale czekam na specjalną okazję, by pięknie ja podać o zaparzyc. Herbaty uwielbiam wszelakie. Codziennie pije rano. Ale i czasem przez calyvdzien chodzę z kubkiem i popijam. Owocowe, czarna, zielona. Pięknie u ciebie. Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jest pycha i bardzo dekoracyjna. Piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Raz na jakiś czas kupuję sobie taką herbatę :)
    Ostatnio zaczęłam pić yerbę, akurat ta, którą mam, smakuje jak mocna zielona herbata :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Herbatę uwielbiam i sporo jej piję :) Ta rozkwitająca jest niezwykle dekoracyjna i jak zawsze u Ciebie pokazana na przepięknych zdjęciach :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Herbatę uwielbiam i sporo jej piję :) Ta rozkwitająca jest niezwykle dekoracyjna i jak zawsze u Ciebie pokazana na przepięknych zdjęciach :))

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne zdjęcia, takie klimatyczne, aż ciarki po plecach chodzą :D
    http://frazeologizmastrall.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny pomysł z tą kulką na herbatę :) Śliczne zdjęcia!
    Pozdrawiam ;)

    Artistically Immediately Zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ostatnio kupiłam taką herbatę, ale niestety nie mam póki co, w czym jej zaparzyć. Szukam więc teraz jakiegoś ładnego przezroczystego dzbanka :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. świetny pomysł :)
    eunikovakinga.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Zakochałam się w tym imbryczku. Boski jest ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. fajny pomysł!
    Jeśli masz czas, poklikaj proszę w linki u mnie;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Chętnie przyszłabym na taką herbatkę :). A zdjęcia megaaaa <3. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Łał, ale zdjęcia, co za klimat! :-)) Ja jestem fanką herbat :-) Bardzo lubię, szczególnie wieczorami wylegując się wygodnie w łóżku i oglądając film czy czytając książkę ;-))

    OdpowiedzUsuń
  20. Słyszałam o takich kwitnących herbatach, sama też kiedyś taką użyłam, tylko kwiat nie rozwinął się tak jak u Ciebie, bo miał nieco za mało miejsca. Co do Twojego "sprzętu do herbaty" to wygląda naprawdę imponująco, nie wspominam nawet o cukrze na patyczkach, które są naprawdę genialne :)

    http://crafty-zone.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Ładne zdjęcia, ciekawe jaki smak ma herbatka,,,widać Halloween nadchodzi pełną parą!!!!

    OdpowiedzUsuń
  22. wow, jak ladnie ;)

    www.juiloy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. I tak wygląda pięknie! Lubię takie herbatki. W ogóle herbaciara ze mnie. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  24. Taką herbatę znam, ale też jeszcze nie kosztowałam. Wygląda ciekawie. Mnie zachwyciła cała aranżacja w podróżniczym, kolonialnym stylu :) Otaczasz się pięknymi przedmiotami.
    Pozdrawiam ciepło !

    OdpowiedzUsuń
  25. u mnie w domu gromadzi się pełno antyków, retro pierdółek itp ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Coś pięknego!A zdjęcia rewelacja!:-)

    OdpowiedzUsuń
  27. Mmmm, Uwielbiam herbatę, idę sobie zaparzyć :) Zapraszam Ciebie i pozostałych obserwatorów na K O N K U R S . Pozdrawiam Kochana :*

    OdpowiedzUsuń